Hello,
(Sorry for my bad english 🙂 )
Last week, I installed Solus KDE, then I made the updates, everything went well, then one evening, I had some updates where there was also libreoffice 24.2, the next day when I turned on my pc, I arrived on the emergency mode and the root account was locked. Being a beginner, I didn't know what to do, later in the day Solus started normally, then re-locked later, it was random. I use the nve4 graphics drivers and wayland, I tried with the nvidia drivers (470) and x11, same problem. I tested Solus Gnome and there was no problem, it ran flawlessly. Now I've just installed Solus KDE again, but without updating, and it's running normally. So it's a package in the updates, but which one? I've no idea.
Could you help me? Thanks
Translated with DeepL.com (free version)
En Français: La semaine dernière, j'ai installé Solus KDE, puis j'ai fait les mises à jour, tout s'est bien déroulé, puis un soir, j'ai eu quelques mises à jour où il y avait aussi libreoffice 24.2, le lendemain quand j'ai allumé mon pc, je suis arrivé sur le mode urgence et le compte root était verrouillé. étant débutant, je n'ai pas su que faire, plus tard dans la journée Solus a démarré normalement, puis c'est rebloqué plus tard, c'était aléatoire.J'utilise le drivers graphique nouveau et wayland, j'ai tenté avec le drivers nvidia (470) et x11, même souci. J'ai testé Solus Gnome et là aucun problème, elle tourne impeccable, là je viens d'installer à nouveau Solus KDE mais sans faire les mises à jour, et elle tourne normalement. C'est donc un paquet dans les mises à jour mais lequel ? Aucune idée.
Pourriez-vous m'aider ? Merci